Helaian muka

Thursday, April 28, 2011

Utusan Meloya

Kini video seks DSAI telah masuk ke fasa 2 apabila tersebarnya klip video seks ke-2 DSAI yang boleh ditonton di laman sesawang youtube.

Sewaktu saya bersarapan pagi tadi di sebuah gerai roti canai yang tidak jauh dari tempat saya bekerja, gerai tersebut menyediakan surat khabar untuk dibaca oleh pengunjung gerai. Ia adalah surat khabar Utusan Malaysia. Saya sudah agak cerita video seks ke-2 pasti akan menjadi salah satu tajuk utama dan didipamerkan di muka hadapan akhbar.

Kini sesiapa pun boleh melihat klip video seks tersebut tetapi dalam bentuk imej pegun. Masyarakat di luar bandar yang tiada kemudahan internet dan orang yang tidak tahu melayari internet juga sudah boleh melihat video seks ini. Kanak-kanak di bawah umur juga tidak terkecuali. Di manakah moral akhbar ini?

Kononnya mahu masyarakat menjadi hakim kepada kes ini tetapi apa yang jelas, sebelum masyarakat membuat penghakiman, media terlebih dahulu membuat penghakiman. Inilah akhbar yang kononnya menjadi suara orang Melayu. Pada hal sebenarnya menjadi lidah pemerintah.

Terpulanglah kepada masyarakat untuk menilai. Saya hanya individu kecil yang tiada kuasa tetapi mempunyai upaya. Upaya untuk bersuara agar dapat berkongsi pendapat dan pandangan dengan masyarakat semua.

Sekian.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 comments: