Helaian muka

Wednesday, April 13, 2011

Kritik Media

Assalam.

Lagi mengenai media perdana yang saya tidak patut berlaku. Media perdana yang merupakan media cetak ini dilihat pro kerajaan dan juga kepada negara. Tetapi saya tidak faham bagaimana perkara seperti ini boleh terjadi? Sekali lihat mungkin kita tidak perasan apa masalahnya, tetapi ia berkaitan dengan keutamaan.

Berita mengenai bola sepak berada di atas dan gambar serta yang lebih besar berbanding dengan berita bola sepak dalam negara. Kenapa ini terjadi? Berani saya katakan ini mungkin salah satu sebab kepada kejatuhan populariti liga bola sepak dalam negara.

Media cetak perdana ini lebih mementingkan berita bola sepak luar negara. Ini ada unsur untuk menarik pembeli dan motif utamanya adalah keuntungan semata-mata.

Kepada editor dan keseluruhan kakitangan media cetak perdana ini dan juga yang lain, saya harap dan minta supaya berita dalam negara diberi keutamaan seperti berita mengenai liga bola sepak dalam negara yang kelihatan suram. Inilah sumbangan media kepada sukan dalam negara yang sangat dituntut.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 comments: