Helaian muka

Friday, September 2, 2011

Pusat Judi Bera?

Assalamualaikum.

Saya terkejut mendapat cerita dari seorang kawan mengenai terdapatnya pusat judi Bandar Bera dan Bandar Triang. Kawan ini mengadu pada saya kerana tidak tahan melihat kawan-kawannya di kampung yang selalu ke pusat judi yang dikatakan itu.

Selepas mendengar cerita dari kawan ini, saya pergi mencari kawan-kawan saya yang lain yang biasa dengan perkembangan di Daerah Bera. Kawan-kawan yang lain ini juga memberikan cerita yang sama dan menunjukkan saya premis judi yang dikatakan itu.

Jika dilihat dari luar, ia kelihatan biasa. Saya tidak berani untuk masuk ke dalam untuk meninjau kerana bimbang wujudnya fitnah.

Saya harap akan ada pihak berkuasa atau pihak yang bertanggungjawab supaya membanteras premis judi ini. Judi haram di sisi Islam. Ada lesen atau tiada lesen, ia tetap haram bagi orang Islam. Namun, keburukan judi ini tidak mengira agama.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 comments: