Helaian muka

Friday, September 16, 2011

Utusan Malaysia Putar Alam

Assalamualaikum.

Sengaja atau tidak sengaja, saya seperti merasakan ada helah di sebalik tajuk berita akbar Utusan Malaysia ini. Bagi sesiapa yang mengikuti perkembangan isu ucapan kontroversi Mat Sabu berkaitan Mat Indera yang dikatakan beliau sebagai pejuang kemerdekaan dan mata-mata (polis) di Rumah Pasong (sekarang balai polis) Bukit Kepong pula adalah bekerja di bawah British, kejadian yang berlaku pada tahun 1950 itu telah dibuktikan oleh Mat Sabu dengan menunjukkan sebuah buku yang dikeluarkan oleh kerajaan Negeri Johor yang mengiktiraf Mat Indera sebagai wira bagi Negeri Johor.

Telah heboh di banyak laman sesawang dan blog yang pro Pakatan Rakyat mengenai pendedahan buku ini. Laman berita atas talian Malaysiakini.com juga ada menyiarkan berita mengenai hal ini. Jadi, mengapa tajuk berita akhbar Utusan Malaysia (seperti dalam gambar) masih menafikannya sedangkan Mat Sabu telah agak lama mendedahkan mengenai buku itu.

Pada saya, inilah bukti akhbar Utusan Malaysia putar alam. Pada sesiapa yang hanya bergantung maklumat dan berita semasa dengan akhbar Utusan Malaysia ini pasti akan percaya 100% dengan berita ini. Kebiasaannya adalah golongan rakyat Malaysia yang tinggal di kawasan luar bandar kerana sukar untuk mendapatkan capaian jalur lebar.

Semoga kebenaran akan terbongkar dan pihak yang memutar alam akan diberi balasan yang setimpal dengan perbuatannya.

Sekian.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

0 comments: