Helaian muka

Sunday, February 20, 2011

Malam diskusi Anak Muda

Solidariti Anak Muda Malaysia dengan sokongan Majlis Perbandaran Sepang telah menganjurkan sebuah program yang sangat bagus iaitu Malam Diskusi Anak Muda yang bertempat di Dataran Avenue 1, Cyberjaya.

Panel yang dijemput terdiri dari 7 orang wakil dari Institut Pengajian Tinggi Awam/Swasta (IPTA/S). Kemudian wakil dari parti-parti politik seperti Umno, Pas dan DAP.

Perbincangan sangat menarik walaupun masa sangat singkat dengan kehadiran panel yang ramai. Namun penulis tetap ingin komen mengenai malam diskusi ini kerana ada beberapa perkara yang tidak disenangi oleh penulis sendiri. Komen ini adalah komen peribadi dari penulis dan tiada kaitan dengan sesiapa pun.

Perkara pertama ialah kehadiran sesetengah panel yang lambat dan ini telah melewatkan bermulanya majlis diskusi ini. Penulis yang tiba agak awal terpaksa menunggu agak lama kerana program bermula sekitar jam 10.

Perkara kedua pula ialah mengenai hujah atau isu yang dibangkitkan oleh panel-panel terutama wakil-wakil IPTA/S. Tajuk diskusi yang bertemakan anak muda telah fokus dan berkisar mengenai mahasiswa. Sedangkan topik anak muda itu sangat besar untuk dibincangkan tetapi telah dikecilkan dengan membincangkan topik mahasiswa. Ini sangat mendukacitakan penulis. Namun penulis masih mengharapkan sesuatu yang lebih baik dari mereka ini.

Dari segi penganjuran, penulis puji SAMM kerana berani untuk menganjurkan program sebegini. Harap-harap akan berterusan dan kepada sdr Chegu Bard, anda moderator yang sangat bersahaja. Teruskan perjuangan untuk anak-anak muda dan juga masyarakat secara umunya. Hidup anak muda!!!

Gambar-gambar sekitar Malam Diskusi Anak Muda




Sekian.

0 comments: