Helaian muka

Friday, February 26, 2010

Penganiayaan Ke Atas Seorang Wanita 2



Sesungguhnya wanita itu merupakan golongan yang lemah dan kita sebagai lelaki yang juga merupakan khalifah di atas muka bumi ini sepatutnya bertanggungjawab melindungi kaum hawa ini daripada segala macam bencana, fitnah dan juga penganiayaan.

Ini merupakan kesinambungan kepada post saya yang bertajuk Penganiayaan Ke Atas Seorang Wanita yang pernah saya tulis dulu. Beginilah nasib yang menimpa wanita yang sama ketika suasana hangat pilihanraya kampus Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) tahun 2010 yang menampakkan mahasiswa/wi aktif berkempen di sana sini.

Siapakah yang begitu kejam dan tidak bertanggungjawab yang telah melakukan penganiayaan yang sebegini rupa ke atas seorang wanita yang lemah ini. Seseorang telah menulis dengan marker pen seperti di dalam gambar yang dipaparkan yang tertera bersama nombor telefon wanita tersebut.

Begitu banyak panggilan yang menerjah yang datangnya daripada lelaki yang dahagakan seks yang mahukan khidmat daripada wanita tersebut. Namun aku bersyukur kerana wanita ini tidak lemah dalam menerima dugaan ini dan dapat menghadapi dengan fikiran yang rasional. Namun sedikit tekanan aku pasti tidak dapat dielakkan dalam hidup wanita tersebut.

Aku tidak mahu untuk menulis panjang dalam post kali ni. Tetapi aku berharap dan berdoa semoga wanita tersebut akan dapat mengharungi masalah atau penganiayaan ini dengan hati yang teguh dan kuat. Kepada si Penganiaya, semoga Allah mengampunkan segala dosa kamu. Segeralah bertaubat kerana doa seorang yang dianiaya itu merupakan salah satu doa yang mudah diterima dan dimakbulkan oleh Allah.

Sekian,
Indera Segara

0 comments: